Ledere og PR: én ting er klar

Som en virksomhed, non-profit eller association manager har du et klart valg når du konfigurerer din pr. Arrangere dine ressourcer til at generere en række forskellige produkt- og stik på radio, og i aviser og magasiner. Eller brug en bredere, mere omfattende og brugbar pr blueprint til at ændre centrale eksterne publikum opfattelser, der fører til ændret adfærd – adfærd du bliver nødt til at nå dine ledelsesmæssige mål.
Hvilket er grunden til det synes også klart, at din afdeling, afdeling eller datterselskab kan undlader eller lykkes alt efter hvor godt du ansætter en afgørende dynamik som denne: overtale din vigtigste eksterne aktører med de største indvirkning på organisationen til din måde at tynde konge, så Flyt dem til at træffe foranstaltninger for at hjælper din enhed lykkes.
Bedste sted at starte er med blueprint, selv: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Som du kan se, fordi de er vigtige, reklame placeringer er stadig en del af handleplanen – de bare ikke, og bør ikke være den hale, at spøgefugle PR hund.
Så hvis denne tilgang til pr er af interesse, kan du blive forbløffet over, hvad der kunne ske. Nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; Kunder begyndt at gøre gentagne køb og endda udsigter begyndt at gøre forretninger med dig; Velkommen afvisninger i show room besøg; stigende medlemskab programmer, og samfundsledere begynder at søge dig ud; nye tilgange af kapital givere og angive kilder ikke at nævne politikere og lovgivere visning dig som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit eller association Fællesskaber.
Der påtager sig det arbejde, der er nødvendig for at producere sådanne resultater? Din egen fuldtids pr personale? Et par folk tildelt af hovedkontoret til din enhed? En udenfor PR agenturet holdet? Uanset hvor de kommer fra, de har brug at være begået dem, PR blueprint og dens gennemførelse, begyndende med centrale publikum perception overvågning.
Venligst huske på, blot fordi nogen beskriver ham/hende selv som en pr-person ikke garantere de har købt hele molevitten. Så ved alle midler gør visse pr folk tilknyttet din enhed virkelig tror – dybt ned–hvorfor det er så vigtigt at vide, hvordan din vigtigste eksterne målgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester. Kontroller, at de accepterer den virkelighed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Layout din plan – dit blueprint–til overvågning og indsamling opfattelser af spørgsmålstegn ved medlemmer af dine vigtigste eksterne målgrupper. Spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores administrerende direktør? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Bruge professionel undersøgelse virksomheder i opfattelsen overvågning faser af dit program, hvis du har råd til dem. Men din PR folk er også indenfor den opfattelse og adfærd og kan forfølge det samme mål: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, som kan udmønte sig i sårende adfærd.
Nu, indstille din PR mål, som sigter mod at gøre noget ved de værste skævheder du dukkede op under din nøgle publikum perception overvågning. Det kunne være at ordne den farlige misforståelse, korrigere denne grove unøjagtigheder eller stoppe det potentielt dødelige rygte død i sit spor.
Vælg den rigtige strategi, som fortæller dig, hvordan vi kommer videre med dit PR mål etableret. Men husk at der er kun tre strategiske muligheder tilgængelige for dig, når det kommer til håndtering af en opfattelse og mening udfordring. Ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Da den forkerte strategi pick vil smage som sennep på din pandekager, være sikker på, den nye strategi passer komfortabelt med din nye pr mål. Du ønsker ikke at vælge “Skift” når fakta diktere en “styrke” strategi.
Med at hjemmearbejde komplet, skrive et bevægende budskab og sigter det mod medlemmer af din målgruppe. Fordi crafting action-tvinger sprog for at overbevise et publikum til din tankegang er hårdt arbejde, du har brug for din bedste forfatter fordi han/hun skal skabe nogle meget specielle, korrigerende sprog. Ord, der ikke kun overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og saglig, hvis de skal rette noget og flytte opfattelse/mening mod dit synspunkt, hvilket fører til adfærd du målretter.
Køre den ved det hele PR hold til effekt og overtalelsesevne. Vælg derefter kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære din besked til din målgruppe opmærksomhed. Du kan vælge fra snesevis, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men sørg for at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.
Du kan beslutte at afsløre det før mindre møder og præsentationer i stedet for ved hjælp af højere profil pressemeddelelser, da en besked er ofte afhængig af sin troværdighed på de midler, der anvendes til at levere det. Inden længe, vil blive hørt spørgsmål om fremskridt, som fortæller dig og din PR team til at få travlt på en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Du skal bruge mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session. Forskellen er denne gang, at du vil holde øje meget nøje for tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
Skal programmet begynder at aftage, kan du altid fremskynde spørgsmål ved at tilføje mere kommunikation taktik samt øge deres frekvenser.
Når det kommer til stykket, ønsker du dine nye PR blueprint at overtale dine vigtigste eksterne interessenter til din måde at tænke og derefter flytte dem til at opføre sig på en måde, der fører til succes for din afdeling, division eller afdeling.
Og når du tænker over det, vi er heldige faktisk at vores centrale interessenter publikum opfører sig som alle andre-de handle ud fra deres opfattelse af de faktiske omstændigheder, de hører om du og din operation. Forlader du lidt andet valg end at beskæftige sig hurtigt og effektivt med disse opfattelser ved at gøre, hvad der er nødvendigt at nå frem til og flytte dine vigtigste eksterne målgrupper til handlinger ønsker du.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1195 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *